FITXA 11
Nom del Joc: LA SABATA PER DARRERE | |||
Tipus i Característiques del Joc: joc psicomotor (motor), joc cognitiu (lingüístic) | |||
Nombre de participants: Tota la classe
| Edat: A partir de 3 anys | Durada: 15-30 minuts | Ubicació: Exterior |
Objectius: Fomentar l'agilitat i la rapidesa Coordinar els moviments corporals Passar una estona divertida Potenciar la capacitat numèrica i la memòria Potenciar l'expressió oral amb les cançons Afavorir el control de la velocitat i la frenada
| |||
Organització de l'espai: Necessitarem un espai ampli i lliure d'obstacles: el pati.
| |||
Recursos Materials: Una sabata. | |||
Descripció i desenvolupament del joc: Els nens i nenes seuran en terra formant un cercle amb els ulls tapats, i el nen/a que està fora amb la sabata, va donant voltes, mentre els altres van cantant la següent cançó (en aquest cas en castellà): A la zapatilla por detrás, tris, tras, Ni la ves ni la verás tris, tras, Mirad arriba que caen judías, Mirad abajo que caen escarabajos, A dormir, dormir, Que los Reyes Magos van a venir. ¿A qué hora? A las 12... 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12. El nen/a en un moment donat, deixarà la sabata darrere d'algú, quan els companys/es acabaran la cançó, obriran els ulls i miraran a veure qui te la sabata darrere. Aleshores, el nen/a que te ara la sabata eixirà correns per enxampar qui estava per fora del cercle. Si l'agafa, torna a donar voltes per tornar a deixar la sabata, i si no l'agafa i arriba a seure al lloc on havia deixat la sabata, passarà a pagar el nen a qui li havien deixat la sabata darrere.
| |||
Avaluació: Una volta finalitzada l'activitat, la comentarem en grup per veure si els ha agradat, o si en farien alguna modificació. | |||
Adaptacions: Podem adaptar o modificar el joc tranquil·lament variant l'objecte, per un altre què ens vinga més a mà; o també podem introduir-hi altres cançons que estimem més adients en cada moment.
|