Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/10 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana

Fitxa 14 - EL CEMENTIRI

FITXA 14

Nom del Joc: EL CEMENTIRI

Tipus i Característiques del Joc: joc psicomotor (motor)

Nombre de participants:

Tota la classe



Edat:

A partir de 5 anys

Durada:

15-30 minuts

Ubicació:

Exterior

Objectius:

  • Treballar la motricitat grossa mitjançant el moviment

  • Fomentar la destresa òcul-manual

  • Desenvolupar les relacions i les habilitats socials

  • Treballar el desplaçament

  • Desenvolupar la agilitat

  • Fomentar la concentració

Organització de l'espai:

Necessitarem un espai ampli i sense obstacles, com ara el pati.


Recursos Materials:

Una pilota tova, per no fer-nos mal.


Descripció i desenvolupament del joc:

En primer lloc dividirem la classe en dos grups iguals.

Dividirem també el camp en dos meitats, cada equip es col·locarà en una meitati i un jugador de cada equip es posarà al “cementiri”, és a dir, la zona que hi haurà per darrere de l'equip contrari.

L'objectiu del joc és colpejar amb la pilota algú de l'equip contrari, per eliminar-lo i que passe al seu cementiri... però alerta!, si al llençar-li la pilota a algú, aconsegueixen empomar-la, seràs tu qui anirà al cementiri del teu equip.

Els jugadors del cementiri, però també continuen jugant, podent des de la nova posició llençar també la pilota als contraris.

El joc acabarà quan un equip es quede sense jugadors, és a dir, què tots estiguen en el cementiri.


Avaluació:

Aquesta activitat sol agradar molt els nens/es, perquè és molt dinàmica i els hi permet cremar energia i alliberar tensions.

De tota manera al finaltzar el joc els preguntarem si s'ho han passat bé, si s'han cansat molt, etc... .


Adaptacions:

Depenent del nivell dels jugadors/es, podem fer-lo més fàcil dient, per exemple, que per anar al cementiri t'han de tocar amb la pilota 3 vegades.

O també, per fer-lo més difícil i dinàmic, podem introduir en el joc més d'una pilota.