FITXA 26
Nom del Joc: UNA ABRAÇADA ! | |||
Tipus i Característiques del Joc: joc afectiu | |||
Nombre de participants: Tota la classe (mínim 7 participants i sent senars) | Edat: A partir d'1 any, aproximadament | Durada: 10-15 minuts | Ubicació: Interior |
Objectius: Enfortir els lligams afectius entre els i les participants Treballar l'expressió afectiva de l'abraçada Fomentar el contacte física com a mostra d'afecte Practicar la motricitat grossa mitjançant el desplaçament espacial Gaudir seguint el ritme de la música Treballar i conéixer els conceptes de so / silenci | |||
Organització de l'espai: Necessitarem un espai que permeta el moviment dels i les participants. Les dimensions, doncs, variaran segons la quantitat dels mateixos, i es pot realitzar tant a l'interior com a l'exterior de l'aula.
| |||
Recursos Materials: Música i un reproductor de música. | |||
Descripció i desenvolupament del joc: El joc consisteix en escoltar i gaudir la música caminant, ballant o desplaçant-se lliurement per l'espai habilitat. Però, quan la música deixa de sonar (moment triat per l'educador/a) en silenci, tot el món ha de donar una abraçada al company/a que hi tinga més a prop. I si es dóna el cas què algú s'ha quedat sense abraçada (doncs el grup era senar), la consigna és què tot el grup vaja cap allà corrents i donar-li una abraçada col·lectiva a eixa persona. Seguidament, tornarà a sonar la música i comencem de nou a jugar.
| |||
Avaluació: Aquest és un joc què pot resultar molt divertit, i què anima a relacionar-se d'una forma més directa a tots els membres del grup. D'altra banda, també reforça els lligams afectius entre ells i elles i representa una oportunitat per demostar afecte als nostres companys/es.
| |||
Adaptacions: Segons siga l'edat dels participants, podrem augmentar la dificultat del joc afegint-li a l'acció de l'abraçada, l'acció de dir-li unes paraules boniques i agradable a l'altra persona. Al final del joc es podria fer una posada en comú de què ha suposat l'èxperiència per a cadascún dels i les participants.
Si tenim alumnes amb NEEs a l'aula (per exemple persones amb discapacitat auditiva), utilitzarem un sistema visual (una fitxa roja i una verda, per exemple) per permetre'l indentificar quan la música està sonant o quan no ho està fent.
D'altra banda, si l'alumnat amb NEEs presenta discapacitat visual, adaptarem l'activitat proveïnt d'un cascavell a cada participant, i què, en cas de quedar-se sense abraçada, faria sonar amb insistència per reclamar a la resta del grup l'abraçada col·lectiva.
|