FITXA 8
Nom del Joc: 1, 2, 3 … paret! | |||
Tipus i Característiques del Joc: joc motor | |||
Nombre de participants: Tota la classe
| Edat: A partir de 5-6 anys | Durada: 15-30 minuts | Ubicació: Exterior |
Objectius:
| |||
Organització de l'espai: Necessitarem un espai ampli per permetre la movilitat. El pati, per exemple serà un lloc ideal.
| |||
Recursos Materials: Cap. | |||
Descripció i desenvolupament del joc: Farem un sorteig per veure qui “paga”, i li toca col·locar-se cara a la paret per comptar, quedant d'esquenes a la resta de companys/es. El joc consisteix en que eixa persona va recitant la cançoneta “1, 2, 3... paret!”, mentres la resta de participants van avançant cap a la paret, quan la persona que compta acabe de dir “paret”, en eixe moment es girarà ràpidament cap a la resta i si hi veu algú movent-se (suposadament en eixe moment han de quedar paralitzats, com si foren un mim), dirà el seu nom i aquest/a tornarà a començar. Anirà repetint-se la cançoneta fins què algú arribe a tocar la paret. Nota: Aquest joc també és conegut amb el nom en castellà de “1, 2, 3 … pollito inglés!”. | |||
Avaluació: Una volta finalitzada l'activitat, la comentarem en grup per veure si els ha agradat, o si en farien alguna modificació.
| |||
Adaptacions: Es pot fer el joc més divertit, segons l'edat del grup, afegint-li certes dificultats de desplaçament, com ara no moure els braços. Si tenim alumnat amb NEEs (com ara un nen/a amb dificultat motora lleu), què per exemple, coixeja, podem ajudar a integra-lo introduint la norma de desplaçar-nos tots com fa ell. Això, a banda d'intregar el nen/a farà que la resta desenvolupen l'empatia cap al company i puguen experimentar com se sent el mateix.
|