Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/10 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana

Fitxa 5 - CÒCTEL DE FRUITES


FITXA 5

Nom del Joc: CÒCTEL DE FRUITES

Tipus i Característiques del Joc: joc psicomotor (motor)

Nombre de participants:

Tota la classe


Edat:

A partir de 4 anys

Durada:

15-30 minuts

Ubicació:

Exterior

Objectius:

  • Fomentar l'agilitat i la rapidesa.

  • Coordinar els moviments corporals.

  • Passar una estona divertida.

  • Reforçar el coneixement del vocabulari del nom de les fruites.

  • Fomentar els bons hàbits d'alimentació.

Organització de l'espai:

L'espai haurà d'estar lliure d'obstacles.

L'espai ideal seria, doncs, el pati de l'escola.


Recursos Materials:

Els cèrcols que disposarem repartits en terra.


Descripció i desenvolupament del joc:

En primer lloc repartirem diversos cèrcols (un menys què jugadors/es) per la zona on jugarem. Cada alumne se situarà dins d'un cèrcol, i l'educador/a anirà dient-los a cau d'orella el nom de la fruita que els hi ha correspost (com ara pinya, meló, síndria i fresa).

El nen/a que no te cèrcol, es posarà al mig de l'àrea de joc, i dirà en veu que tots/es escolten: “Jo vullc un còctes de fruites de ...” - i el nen nomenarà les fruites que vulga de la llista incial. Tot aquell que siga alguna de les fruites anomenades, haurà d'abandonar el seu cèrcol i anar-se'n a un altre. Qui es quede sense cèrcol, tornarà a demanar un còctel i així successivament.

Si al demanar el còctel el demanes de “tuttifrutti”, aleshores s'ha de canviar de cèrcol tot el grup.


Avaluació:

La millor avaluació serà veure com disfruten i s'ho passen bé amb el joc. Però, a més a més, podrem aprofitar el joc per reforçar el vocabulari dels nens/es, i ja què hem tret el tema, comentar com de bones i saludables són les fruites.


Adaptacions:

Amb l'objectiu de treballar diferents vocabularis, podem anar variant els camps semàntics, per exemple parlant de verdures, mitjans de transport, animals, colors, etc... i així connectar el joc amb els continguts que estem tractant a l'aula, aconseguint així un reforç del vocabulari d'una manera lúdica.