FITXA 5
Nom del Joc: CÒCTEL DE FRUITES | |||
Tipus i Característiques del Joc: joc psicomotor (motor) | |||
Nombre de participants: Tota la classe
| Edat: A partir de 4 anys | Durada: 15-30 minuts | Ubicació: Exterior |
Objectius:
| |||
Organització de l'espai: L'espai haurà d'estar lliure d'obstacles. L'espai ideal seria, doncs, el pati de l'escola.
| |||
Recursos Materials: Els cèrcols que disposarem repartits en terra.
| |||
Descripció i desenvolupament del joc: En primer lloc repartirem diversos cèrcols (un menys què jugadors/es) per la zona on jugarem. Cada alumne se situarà dins d'un cèrcol, i l'educador/a anirà dient-los a cau d'orella el nom de la fruita que els hi ha correspost (com ara pinya, meló, síndria i fresa). El nen/a que no te cèrcol, es posarà al mig de l'àrea de joc, i dirà en veu que tots/es escolten: “Jo vullc un còctes de fruites de ...” - i el nen nomenarà les fruites que vulga de la llista incial. Tot aquell que siga alguna de les fruites anomenades, haurà d'abandonar el seu cèrcol i anar-se'n a un altre. Qui es quede sense cèrcol, tornarà a demanar un còctel i així successivament. Si al demanar el còctel el demanes de “tuttifrutti”, aleshores s'ha de canviar de cèrcol tot el grup.
| |||
Avaluació: La millor avaluació serà veure com disfruten i s'ho passen bé amb el joc. Però, a més a més, podrem aprofitar el joc per reforçar el vocabulari dels nens/es, i ja què hem tret el tema, comentar com de bones i saludables són les fruites.
| |||
Adaptacions: Amb l'objectiu de treballar diferents vocabularis, podem anar variant els camps semàntics, per exemple parlant de verdures, mitjans de transport, animals, colors, etc... i així connectar el joc amb els continguts que estem tractant a l'aula, aconseguint així un reforç del vocabulari d'una manera lúdica.
|