Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/10 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana

Fitxa 13 - VEIG, VEIG ...

FITXA 13

Nom del Joc: VEIG, VEIG...

Tipus i Característiques del Joc: joc cognitiu (lingüístic)

Nombre de participants:

Tota la classe (mínim dos participants)

Edat:

A partir de 2 anys

Durada:

10-15 minuts

Ubicació:

Interior

Objectius:


  • Ampliar el seu vocabulari.

  • Utilitzar la llengua oral com a mitjà de comunicació

  • Afavorir el desenvolupament de la imaginació

  • Respectar els torns de paraula


Organització de l'espai:

Simplement, haurem de tindre en compte que siga un espai amb un bon nombre d'objectes coneguts pels nens i nenes, per exemple, l'aula.


Recursos Materials:

Cap.


Descripció i desenvolupament del joc:

Es triarà un company/a per començar el joc, qui haurà de pensar-se un objecte que estiga a la vista de tots i totes, i dirà la cançoneta que anirà conduint el joc:

- “Veig, veig”

I la resta de companys/es li contestaran:

- què veus?

I ell/a:

- Una coseta que comença per la lletra .... - i dirà la lletra inicial de l'objecte, aleshores els companys/es aniran dient objectes que comencen per eixa lletra per tal d'endevinar l'objecte concret.

Qui l'encerte, pensarà un objecte i repetirà la tonadeta, tornant a comentçar el joc.


Avaluació:

Es un joc molt divertit i participatiu què permet els nens i nens desenvolupar vocabulari d'una forma divertida, però, ho comprovarem demanant-los si s'han divertit i si volen que la tornem a repetir en un altre moment.

Adaptacions:

Aquest joc es pot jugar a l'exterior indistintament.


Si els nens/es són molt petits, per facilitar el joc podem restringir el nombre d'objectes i establir torns de paraula, per tal de fer que totes i tots hi participen.


Si hi tenim alumnat amb NEEs (deficiència visual), li permetrem tocar nombrosos objectes abans d'ìniciar el joc per permetre-li pensar-se'n uns quants i decidir-lo de manera autònoma.