FITXA 17
Nom del Joc: CAMELLS, CANGURS I CANARIS | |||
Tipus i Característiques del Joc: joc psicomotor (motor) | |||
Nombre de participants: Tota la classe
| Edat: A partir de 4 anys | Durada: 10-15 minuts | Ubicació: Exterior |
Objectius:
| |||
Organització de l'espai: Necessitarem un espai ampli i sense obstacles, com ara el pati. | |||
Recursos Materials: Cap.
| |||
Descripció i desenvolupament del joc: En primer lloc, es divideixen els jugadors en dos grups. Després, cada grup formarà una fila, uns a l’esquena dels altres, que estarà delimitada per una ratlla al terra. Un serà el grup dels canaris i l’altre el dels camells. Darrere de cada equip, a una distancia de 20 metres aproximadament, es dibuixarà un altra línia per tal de delimitar quin serà el espai destinat al refugi. L’educador/a es situa davant dels dos equips i crida: “caaaaaa.....naris !”, estirant la síl·laba i creant expectació, aleshores aquest equip s’ha de girar i ràpidament ha d’intentar agafar als integrants de l'equip dels cangurs. Mentrestant, els cangurs, han de correr ràpidament per tal de fugir dels canaris i arribar al seu refugi. En el cas que l’educador/a cridara: “caaaaaa...ngurs !”, el procés serà a l’inrevés. Per tal de causar confusió, també podrà cridar “ caaaaa ...mells !”, d’aquesta manera els jugadors s'hauran de quedar immòbils al seu lloc.
| |||
Avaluació: En finalitzar el joc, es reuniran tots el participants i els seus educadors, per tal de comentar com anat el joc, si els ha resultat divertit o no i si ha sorgit algun problema.
| |||
Adaptacions: Si tenim alumnat amb NEEs (com ara sordesa) podem substituir el crit amb les noms, per fitxes grans i visibles amb els animals, ensenyant la desitjada cada volta.
|