FITXA 16
Nom del Joc: LA ROSCA DE TOTES I TOTS | |||
Tipus i Característiques del Joc: joc cognitiu (lingüístic), joc afectiu (de rol) | |||
Nombre de participants: Tota la classe
| Edat: A partir de 4 anys | Durada: 20-30 minuts | Ubicació: Interior |
Objectius:
| |||
Organització de l'espai: Necessitarem un espai ampli, lliure d'obstacles, com ara l'espai per a l'assemblea.
| |||
Recursos Materials: La fulla amb les preguntes i respostes elaborada per l'educador/a i la “rosca” feta amb paper o cartolina amb les lletres de l'abecedari.
| |||
Descripció i desenvolupament del joc: Amb els xiquets i xiquetes asseguts en cercle, anirem passant la rosca amb les lletres i a cada membre del grup li tocarà una lletra, aleshores l'educador/a li farà una pregunta la resposta de la qual serà una paraula que escomence per eixa lletra, com ara – Amb la lletra G, de quin color és el Sol? - i el nen/a contestarà – Groc!- i aleshores els felicitarem per com ho han fet de bé, i seguirem amb la ronda de preguntes, com si fora algún concurs de la televisió. Si fallem no passa res, hi haurà més oportunitats, i és molt important què responguem quan siga el nostre torn. | |||
Avaluació: Al finalitzar el joc, a banda d'haver-los observat, l'educador/a preguntarà als nens/es si els ha agradat el joc, si els ha paregut difícil, o si els ha costat molt esforç guardar silenci i esperar el seu torn, per exemple.
| |||
Adaptacions: El joc es pot anar adaptant a diferents edats i moments evolutius, adaptant les preguntes.
|