FITXA 22
Nom del Joc: MISSATGE DE DITS | |||
Tipus i Característiques del Joc: joc psicomotor (sensorial), joc afectiu | |||
Nombre de participants: Tota la classe
| Edat: A partir de 6 anys | Durada: 15-20 minuts | Ubicació: Interior |
Objectius: Crear un ambient positiu en el grup Crear un vincle afectiu amb els membres del grup Fomentar la coordinació entre els membres del grup Desenvolupar la motricitat fina Treballar el sentit del tacte
| |||
Organització de l'espai: Deixarem dins l'aula un ampli espai central per col·locar-nos en cercle tot el grup.
| |||
Recursos Materials: La música triada i un reproductor de música.
| |||
Descripció i desenvolupament del joc: Els nens/es es col·locaran un darrere l'altre formant un cercle. Després, seguint el ritme de la música hauran d'anar tots i totes en el mateix sentit, i quan l'educador/a els ho indique, hauran de canviar-lo. Mentrestant, l'educador/a anirà indicant els nens/es les paraules d'afecte i estima què hauran de dibuixar amb el dit en l'esquena del company/a de davant. Quan canviaran de sentit el moviment, serà el company/a que abans estava davant i ara està darrere qui ens dibuixarà les paraules a l'esquena.
| |||
Avaluació: Una vegada acabat el joc, farem una reflexió en veu alta sobre si hem comprés les paraules què ens han escrit, si s'han identificat amb eixa paraula i si els ha agradat l'experiència.
| |||
Adaptacions: Aprofitant què és un joc en el qual el tacte te un paper preponderant, el podrem aprofitar per integrar alumnat amb NEEs (amb discapacitats visuals).
|