Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/10 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana

Fitxa 16 - LA ROSCA DE TOTES I TOTS

FITXA 16

Nom del Joc: LA ROSCA DE TOTES I TOTS

Tipus i Característiques del Joc: joc cognitiu (lingüístic), joc afectiu (de rol)

Nombre de participants:

Tota la classe



Edat:

A partir de 4 anys

Durada:

20-30 minuts

Ubicació:

Interior

Objectius:

  • Utilitzar la memòria per recordar paraules i conceptes

  • Respetar els torns i seguir un ordre

  • Potenciar el respecte entre tots els nens/es

  • Permetre l'expressió de sentiments

  • Gaudir del joc i de la seua pròpia espontaneïtat




Organització de l'espai:

Necessitarem un espai ampli, lliure d'obstacles, com ara l'espai per a l'assemblea.


Recursos Materials:

La fulla amb les preguntes i respostes elaborada per l'educador/a i la “rosca” feta amb paper o cartolina amb les lletres de l'abecedari.


Descripció i desenvolupament del joc:

Amb els xiquets i xiquetes asseguts en cercle, anirem passant la rosca amb les lletres i a cada membre del grup li tocarà una lletra, aleshores l'educador/a li farà una pregunta la resposta de la qual serà una paraula que escomence per eixa lletra, com ara – Amb la lletra G, de quin color és el Sol? - i el nen/a contestarà – Groc!- i aleshores els felicitarem per com ho han fet de bé, i seguirem amb la ronda de preguntes, com si fora algún concurs de la televisió.

Si fallem no passa res, hi haurà més oportunitats, i és molt important què responguem quan siga el nostre torn.

Avaluació:

Al finalitzar el joc, a banda d'haver-los observat, l'educador/a preguntarà als nens/es si els ha agradat el joc, si els ha paregut difícil, o si els ha costat molt esforç guardar silenci i esperar el seu torn, per exemple.


Adaptacions:

El joc es pot anar adaptant a diferents edats i moments evolutius, adaptant les preguntes.