Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/10 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana

Fitxa 26 - UNA ABRAÇADA !

FITXA 26

Nom del Joc: UNA ABRAÇADA !

Tipus i Característiques del Joc: joc afectiu

Nombre de participants:

Tota la classe

(mínim 7 participants

i sent senars)

Edat:

A partir d'1 any, aproximadament

Durada:

10-15 minuts

Ubicació:

Interior

Objectius:

Enfortir els lligams afectius entre els i les participants

Treballar l'expressió afectiva de l'abraçada

Fomentar el contacte física com a mostra d'afecte

Practicar la motricitat grossa mitjançant el desplaçament espacial

Gaudir seguint el ritme de la música

Treballar i conéixer els conceptes de so / silenci

Organització de l'espai:

Necessitarem un espai que permeta el moviment dels i les participants. Les dimensions, doncs, variaran segons la quantitat dels mateixos, i es pot realitzar tant a l'interior com a l'exterior de l'aula.


Recursos Materials:

Música i un reproductor de música.

Descripció i desenvolupament del joc:

El joc consisteix en escoltar i gaudir la música caminant, ballant o desplaçant-se lliurement per l'espai habilitat. Però, quan la música deixa de sonar (moment triat per l'educador/a) en silenci, tot el món ha de donar una abraçada al company/a que hi tinga més a prop. I si es dóna el cas què algú s'ha quedat sense abraçada (doncs el grup era senar), la consigna és què tot el grup vaja cap allà corrents i donar-li una abraçada col·lectiva a eixa persona.

Seguidament, tornarà a sonar la música i comencem de nou a jugar.



Avaluació:

Aquest és un joc què pot resultar molt divertit, i què anima a relacionar-se d'una forma més directa a tots els membres del grup. D'altra banda, també reforça els lligams afectius entre ells i elles i representa una oportunitat per demostar afecte als nostres companys/es.


Adaptacions:

Segons siga l'edat dels participants, podrem augmentar la dificultat del joc afegint-li a l'acció de l'abraçada, l'acció de dir-li unes paraules boniques i agradable a l'altra persona. Al final del joc es podria fer una posada en comú de què ha suposat l'èxperiència per a cadascún dels i les participants.


Si tenim alumnes amb NEEs a l'aula (per exemple persones amb discapacitat auditiva), utilitzarem un sistema visual (una fitxa roja i una verda, per exemple) per permetre'l indentificar quan la música està sonant o quan no ho està fent.


D'altra banda, si l'alumnat amb NEEs presenta discapacitat visual, adaptarem l'activitat proveïnt d'un cascavell a cada participant, i què, en cas de quedar-se sense abraçada, faria sonar amb insistència per reclamar a la resta del grup l'abraçada col·lectiva.