Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/10 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana

Fitxa 6 - EL CONILLET DE LA SORT

FITXA 6

Nom del Joc: EL CONILLET DE LA SORT

Tipus i Característiques del Joc: joc psicomotor (motor), joc cognitiu (lingüístic), joc afectiu (d'autoestima)

Nombre de participants:

Tota la classe


Edat:

A partir de 2 anys

Durada:

10-15 minuts

Ubicació:

Interior

Objectius:

  • Crear un ambient divertit i familiar

  • Fomentar la coordinació òcul-manual

  • Desenvolupar el gaudi per les cançons i jocs tradicionals

  • Crear un vincle d'estima i afecte


Organització de l'espai:

Si el fem a l'aula, deixarem un espai gran al centre de l'aula per poder-hi seure còmodament i en rogle tots i totes.


Recursos Materials:

Cap.


Descripció i desenvolupament del joc:

Els i les participants estaran asseguts en terra formant un cercle, estenent les mans cap als costats, amb els palmells cap amunt. La mà esquerra quedarà per sota de la del company/a de l'esquerra, i la mà dreta per damunt de la del company/a de la seua dreta.

Aleshores, tot el grup cantarà la cançó del conillet de la sort, mentres que per seguir el ritme, a mesura que la cantem seguirem el ritme tocant la palma del company i fent córrer la palmada al llarg del cercle mentre dure la cançó.

En finalitzar la cançó, la persona a qui li ha tocat, haurà de donar-li una besada o una abraçada a la persona que vulga del cercle.

I així tantes repeticions com vulguem.


La lletra de la cançó:

"Ahí va el conejo de la suerte

ha salido esta mañana

a la hora de partir

Pum, ya está aquí

haciendo reverencia

con cara de vergüenza.

Tú besarás al chico o a la chica

que te guste más."


Avaluació:

Una volta finalitzada l'activitat, la comentarem en grup per veure si els ha agradat, o si en farien alguna modificació.

Adaptacions:

Si aquest joc es realitza als 2 o 3 anys d'edat, al principi l'educador/a tindrà un paper animador més rellevant, donat què haurà de cantar la cançó i mirar què els nens/es el segueisquen.