Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/10 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana

Fitxa 8 - 1, 2, 3 ... PARET !

FITXA 8

Nom del Joc: 1, 2, 3 … paret!

Tipus i Característiques del Joc: joc motor

Nombre de participants:

Tota la classe


Edat:

A partir de 5-6 anys

Durada:

15-30 minuts

Ubicació:

Exterior

Objectius:

  • Fomentar la participació

  • Desenvolupar el sentit de l'equilibri i el control dels moviments

  • Potenciar la creativitat

  • Aprendre a acceptar les normes






Organització de l'espai:

Necessitarem un espai ampli per permetre la movilitat. El pati, per exemple serà un lloc ideal.


Recursos Materials:

Cap.

Descripció i desenvolupament del joc:

Farem un sorteig per veure qui “paga”, i li toca col·locar-se cara a la paret per comptar, quedant d'esquenes a la resta de companys/es.

El joc consisteix en que eixa persona va recitant la cançoneta “1, 2, 3... paret!”, mentres la resta de participants van avançant cap a la paret, quan la persona que compta acabe de dir “paret”, en eixe moment es girarà ràpidament cap a la resta i si hi veu algú movent-se (suposadament en eixe moment han de quedar paralitzats, com si foren un mim), dirà el seu nom i aquest/a tornarà a començar.

Anirà repetint-se la cançoneta fins què algú arribe a tocar la paret.

Nota: Aquest joc també és conegut amb el nom en castellà de “1, 2, 3 … pollito inglés!”.

Avaluació:

Una volta finalitzada l'activitat, la comentarem en grup per veure si els ha agradat, o si en farien alguna modificació.


Adaptacions:

Es pot fer el joc més divertit, segons l'edat del grup, afegint-li certes dificultats de desplaçament, com ara no moure els braços.

Si tenim alumnat amb NEEs (com ara un nen/a amb dificultat motora lleu), què per exemple, coixeja, podem ajudar a integra-lo introduint la norma de desplaçar-nos tots com fa ell. Això, a banda d'intregar el nen/a farà que la resta desenvolupen l'empatia cap al company i puguen experimentar com se sent el mateix.