Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/10 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana

Fitxa 9 - BOMBA !

FITXA 9

Nom del Joc: BOMBA !

Tipus i Característiques del Joc: joc psicomotor (motor)

Nombre de participants:

Tota la classe


Edat:

A partir de 5-6 anys

Durada:

15-30 minuts

Ubicació:

Exterior

Objectius:

Estimular l'atenció i el companyerisme.

Treballar l'escolta activa.

Practicar el salt.






Organització de l'espai:

Necessitarem un espai ampli per permetre formar el cercle tots asseguts/des. El pati, per exemple.


Recursos Materials:

Una pilota.


Descripció i desenvolupament del joc:

Ens col·locarem en cercle asseguts en terra. Un dels participants seurà en el centre i amb els ulls tapats anirà comptant mentalment fins a 20, mentres els companys/es del cercle restaran drets/es i aniran pasant-se la pilota de mà en mà.

Quan la persona del centre deixe de comptar, dirà en veu alta: Bomba!, aleshores la persona que tinga en eixe moment la pilota haurà de seure amb les cames obertes. El joc tornarà a començar però ara la persona què està en terra no pot rebre la pilota, per tant, la persona del seu costat esquerre haurà de botar entre les seues cames per passar-li-la al següent company/a no eliminat.

I així successivament, cada volta hi haurà més cames per botar i el joc acabarà quan només en reste una persona dreta al cercle.

Avaluació:

Una volta finalitzada l'activitat, la comentarem en grup per veure si els ha agradat, o si en farien alguna modificació.


Adaptacions:

Per donar-li més emoció al joc, la persona que està comptant, podrà decidir si compta més o menys lentament, el què farà que puga agafar desprevinguts els companys/es.

Una altra opció és que els participants eliminats se'n ixquen fóra del cercle, ja no botarem les cames, però al reduir el cercle la pilota anirà més i més ràpida.


Si tenim alumnat amb NEEs, com ara una sordesa, la persona que crida “Bomba!” pot acompanyar el crit amb un gest ostensible, com per exemple alçar els braços, per permetre-li jugar en les mateixes condicions que la resta.