Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/10 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana

Fitxa 17 - CAMELLS, CANGURS I CANARIS

FITXA 17

Nom del Joc: CAMELLS, CANGURS I CANARIS

Tipus i Característiques del Joc: joc psicomotor (motor)

Nombre de participants:

Tota la classe



Edat:

A partir de 4 anys

Durada:

10-15 minuts

Ubicació:

Exterior

Objectius:

  • Fomentar la participació

  • Treballar en equip

  • Treballar la velocitat de reacció

  • Conèixer els conceptes d'animals: camell, cangur i canari

  • Respectar les normes del joc

  • Respectar a la resta de companys/es

  • Crear un ambient divertit


Organització de l'espai:

Necessitarem un espai ampli i sense obstacles, com ara el pati.

Recursos Materials:

Cap.


Descripció i desenvolupament del joc:

En primer lloc, es divideixen els jugadors en dos grups. Després, cada grup formarà una fila, uns a l’esquena dels altres, que estarà delimitada per una ratlla al terra.

Un serà el grup dels canaris i l’altre el dels camells. Darrere de cada equip, a una distancia de 20 metres aproximadament, es dibuixarà un altra línia per tal de delimitar quin serà el espai destinat al refugi.

L’educador/a es situa davant dels dos equips i crida: “caaaaaa.....naris !”, estirant la síl·laba i creant expectació, aleshores aquest equip s’ha de girar i ràpidament ha d’intentar agafar als integrants de l'equip dels cangurs. Mentrestant, els cangurs, han de correr ràpidament per tal de fugir dels canaris i arribar al seu refugi.

En el cas que l’educador/a cridara: “caaaaaa...ngurs !”, el procés serà a l’inrevés.

Per tal de causar confusió, també podrà cridar “ caaaaa ...mells !”, d’aquesta manera els jugadors s'hauran de quedar immòbils al seu lloc.


Avaluació:

En finalitzar el joc, es reuniran tots el participants i els seus educadors, per tal de comentar com anat el joc, si els ha resultat divertit o no i si ha sorgit algun problema.



Adaptacions:

Si tenim alumnat amb NEEs (com ara sordesa) podem substituir el crit amb les noms, per fitxes grans i visibles amb els animals, ensenyant la desitjada cada volta.