Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/10 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana

Fitxa 25 - DESCOBRIM EL NOSTRE COS !

FITXA 25

Nom del Joc: DESCOBRIM EL NOSTRE COS !

Tipus i Característiques del Joc: joc psicomotor (de coneixement corporal), joc cognitiu (lingüístic)

Nombre de participants:

Tota la classe

Edat:

18-24 mesos aproximadament

Durada:

10 minuts

Ubicació:

Interior

Objectius:

Treballar la motricitat grossa mitjançant el moviment

Conèixer i identificar les diferents parts més importants del seu cos

Fomentar la seguretat i l'auto estima del nen/a

Enfortir els lligams afectius entre els i les participants

Experimentar i identificar els diferents estímuls que recullen els seus sentits

Desenvolupar les relacions i les habilitats socials

Treballar les diferents formes d'expressió

Aprendre a seguir el ritme de la música i les cançons


Organització de l'espai:

L'espai haurà de ser el suficient com per permetre'ns un mínim de llibertat de moviments durant el desenvolupament de l'activitat, tant si es fa a l'interior de l'aula com si es fa a l'exterior.

Recursos Materials:

Cap. Sols necessitarem la nostra veu i el nostre cos.

Descripció i desenvolupament del joc:

En primer lloc reunirem a tot l'alumnat i els hi explicarem que anem a cantar una cançó ben divertida durant la qual anirem assenyalant diverses parts del nostre cos.

Així, amb tota la classe en rogle, l'educador/a cantarà la cançó del “Joan Petit” fent gestos rítmics per tal que els nens i nenes l'imiten i anirà assenyalant certes parts del cos (que prèviament ja hauran treballat en classe), com ara el nas, el dit, la cama, el peu... .

Depenent de l'edat i del nen/a, aniran familiaritzant-se més o menys ràpid amb la cançó i amb el temps podrem anar introduint-hi més i més parts del cos.


Avaluació:

L'èxit de l'activitat està pràcticament assegurat en tant que als nens i nenes els hi agraden molt les cançons, més encara si ells i elles poden participar-hi i s'identifiquen amb les parts del seu cos que van apareixent a la lletra; però, com a educadors/es no podem passar per alt que aquest èxit dependrà en bona mesura de la nostra capacitat d'engrescar i animar els nens i nenes amb la nostra veu i els nostres moviments.

A més a més, per completar l'avaluació, en finalitzar l'activitat podem encetar una valoració informal preguntant els nens i nenes què els hi ha paregut, si els hi ha agradat, etc.


Adaptacions:

Com ja hem comentat, depenent de les diferents edats i moments maduratius, aquesta cançó pot anar adaptant-se afegint-li nous elements del cos, introduint-hi nous i més elaborats moviments mentre la cantem o, simplement, cantant-la més ràpidament.


Si a l'aula hi tenim algun alumne amb discapacitat auditiva, l'educador/a es cuidarà que aquest alumne estiga situat enfront seu, per tal que puga observar clarament els gests i moviments.

D'altra banda, si el que hi tenim és un alumne amb discapacitat visual, en aquest cas l'educador/a s'hi pot col·locar darrere l'alumne, acompanyant amb les seues mans les de l'alumne, per tal que aquest/a se n'assabente del moviments i les parts del cos que es van anomenant.