Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/10 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana

Fitxa 22 - MISSATGE DE DITS

FITXA 22

Nom del Joc: MISSATGE DE DITS

Tipus i Característiques del Joc: joc psicomotor (sensorial), joc afectiu

Nombre de participants:

Tota la classe



Edat:

A partir de 6 anys

Durada:

15-20 minuts

Ubicació:

Interior

Objectius:

Crear un ambient positiu en el grup

Crear un vincle afectiu amb els membres del grup

Fomentar la coordinació entre els membres del grup

Desenvolupar la motricitat fina

Treballar el sentit del tacte


Organització de l'espai:

Deixarem dins l'aula un ampli espai central per col·locar-nos en cercle tot el grup.


Recursos Materials:

La música triada i un reproductor de música.


Descripció i desenvolupament del joc:

Els nens/es es col·locaran un darrere l'altre formant un cercle. Després, seguint el ritme de la música hauran d'anar tots i totes en el mateix sentit, i quan l'educador/a els ho indique, hauran de canviar-lo.

Mentrestant, l'educador/a anirà indicant els nens/es les paraules d'afecte i estima què hauran de dibuixar amb el dit en l'esquena del company/a de davant.

Quan canviaran de sentit el moviment, serà el company/a que abans estava davant i ara està darrere qui ens dibuixarà les paraules a l'esquena.



Avaluació:

Una vegada acabat el joc, farem una reflexió en veu alta sobre si hem comprés les paraules què ens han escrit, si s'han identificat amb eixa paraula i si els ha agradat l'experiència.


Adaptacions:

Aprofitant què és un joc en el qual el tacte te un paper preponderant, el podrem aprofitar per integrar alumnat amb NEEs (amb discapacitats visuals).