Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/10 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana

Fitxa 7 - CADIRES DE COLORS

FITXA 7

Nom del Joc: CADIRES DE COLORS

Tipus i Característiques del Joc: joc psicomotor (motor), joc cognitiu (memòria)

Nombre de participants:

Tota la classe


Edat:

A partir de 5-6 anys

Durada:

15-30 minuts

Ubicació:

Interior

Objectius:

  • Potenciar la coordinació motora.

  • Reconéixer e identificar els diferents colors.

  • Desenvolupar el control espacial i psicomotor.

  • Potenciar el joc en grup i la participació.

  • Respectar les normes del joc.

  • Treballar l'atenció i la memòria dels colors.



Organització de l'espai:

Deixarem un ampli espai central per col·locar les cadires formant un cercle.


Recursos Materials:

Les cadires de l'aula, uns gomets i papers de colors xicotets.


Descripció i desenvolupament del joc:

Cada jugador/a seurà a la seua cadira i durà el gomet assignat amb un color en concret. L'educador/a anirà traient d'un pot diferents papers de colors (colors coincidents amb els dels gomets) i els mostrarà mentres diu en veu alta el color de què es tracta.

Cada jugador/a avançarà una cadira cap a la seua dreta cada volta que isca el seu color, inclús seient damunt d'un company/a si la cadira està ocupada, però quan ix el teu color però tens un company /a damunt, no et pots moure.

El primer jugador/a que dóne la volta completa, serà el guanyador/a del joc.


Avaluació:

Una volta finalitzada l'activitat, la comentarem en grup per veure si els ha agradat, o si en farien alguna modificació.

Adaptacions:

Per augmentar la dificultat i el nivell de concentració, es podrien afegir colors i tonalitats molt diverses.

Si tenim alumnat amb NEEs (com ara una discapacitat visual), aquesta activitat serà perfectament integradora, ja que al “cantar” els colors en veu alta i estar totes les cadires juntes, l'alumne podrà seguir el desenvolupament del joc sense massa problemes.